سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
به یاد دارید که لذتها تمام شدنى است ، و پایان ناگوار آن برجاى ماندنى . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 بهمن 8  7:33 عصر

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ غربی:
دهه فجر روزهای تجدید میثاق ملت با امام و انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌غربی گفت: دهه فجر روزهای تجدید میثاق ملت با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است.


حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رویداد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهان بود و بسیاری از معادلات و ساختارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد.
وی افزود: دهه مبارک فجر مربوط به روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب است و لازم است امسال مردم اهمیت بیشتری به این موضوع دهند و به تمام جهان نشان دهند که همچنان به امام خمینی و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند و از کیان آن دفاع می‌کنند.
این مسئول دهه فجر را فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری دانست و گفت: برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوع در این روزها می‌تواند در تبیین اهداف انقلاب اسلامی به نسل حاضر موثر باشد.
فخری اهمیت بزرگداشت دهه فجر در سال ‌جاری را یادآور شد و ادامه داد: امسال باید بیش از گذشته نسبت به بزرگداشت این روزها توجه و در راستای آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی تلاش شود.
فخری در ادامه در تشریح برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: برگزاری همایش قرآن و منادیان وحی، برپایی محافل انس با قرآن، گفتمان‌های دینی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای مسابقات قرآن و حفظ خطبه نهج‌البلاغه از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر است که در این ارتباط 200 نفر از روحانیون و علمای اعزامی از قم به مساجد شهری و روستایی استان به تبیین 30 سال نقش‌آفرینی دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند.
وی در ادامه عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و حضور هیئت‌ها و مسئولان در راهپیمایی 22 بهمن را از برنامه‌های دیگر این نهاد در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 بهمن 8  7:27 عصر

 


 ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای عناوین و اسامی ایام الله دهه  فجر انقلاب اسلامی در آستانه سی و یکمین بهار پیروزی شکوهمند و غرورآفرین انقلاب اسلامی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا عناوین و اسامی دهه فجر انقلاب اسلامی سال  1388 به این شرح اعلام شد:



دوشنبه  1388/11/12 انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری


سه شنبه  1388/11/13 انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، قانون مداری و عدالت گستری


چهارشنبه  1388/11/14 انقلاب اسلامی، خودباوری، پایداری و شکوفایی علمی


پنج شنبه  1388/11/15 انقلاب اسلامی، ایمان، ایثار، شهادت


جمعه  1388/11/16 انقلاب اسلامی، نهضت حسینی، احیای ارزش های اسلامی و انتظار فرج


شنبه  1388/11/17 انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، رسالت و منزلت زن


یک شنبه  1388/11/18 انقلاب اسلامی، بصیرت دینی، فرهنگ و تمدن ایرانی  اسلامی


دوشنبه  1388/11/19 انقلاب اسلامی، بسیج مردمی، نیروهای مسلح، امنیت و اقتدار ملی


سه شنبه  1388/11/20 انقلاب اسلامی، کارآمدی، خدمت رسانی و امید به آینده


چهارشنبه  1388/11/21 انقلاب اسلامی، اتحاد ملی، انسجام اسلامی و استکبارستیزی


پنج شنبه  1388/11/22 انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی


در پایان این اطلاعیه  آمده است:
حماسه بزرگ پیروزی اقتدارآفرین انقلاب اسلامی به عنوان سرفصلی نوین در دفتر قطور خاطرات و افتخارات ملت مومن و مبارز ایران اسلامی ثبت و ضبط شده و در حافظه تاریخی جهان به یادگار جاودانه خواهد ماند.
اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه متمادی از این حماسه  عظیم حضور آگاهانه ملی در عرصه اجتماعی و سیاسی و در اولین سال از دهه چهارم از حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، «دهه  پیشرفت و عدالت»، به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس و پرافتخار ایران اسلامی را در آسمان بیکران این کره  خاکی به نظاره نشسته ایم و در آستانه فرارسیدن سی و یکمین بهار پیروزی، یاد و خاطره  شهدای گران قدر و گلگون کفن و ایام فجر انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 88 بهمن 3  9:8 عصر
جام جم آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه معیار خوشه بندی ها درآمد خانوارها در سه ماهه نخست سال 1387 است ، گفت : خوشه بندی نهایی خانوارها باید پنجشنبه این هفته به تصویب کارگروه ویژه تحول اقتصادی دولت برسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مدد امروزسه شنبه در نشستی خبری با تشریح روند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات اقتصادی خانوارها افزود : این اطلاعات از روز شنبه سوم بهمن در نشانی اینترنی www.amar.org.ir در دسترسی خانوارها قرار می گیرد و مردم از طریق این سایت و سامانه پیامک ، تلفن گویا و دفاتر پستی شهری و روستایی می توانند به اطلاعات خانوار خود دسترسی داشته باشند و آن را تایید کنند یا درخواست اصلاح بدهند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : سرپرست هر خانوار می تواند با وارد کردن کدملی خود به شماره پیامک 300000 از خوشه بندی خانوار خود مطلع شود.

مدد افزود : برای رفاه بیشتر مردم شماره تلفن گویا در 16 استان ( آذربایجان غربی،کرمانشاه،کرمان،سیستان و بلوچستان،کردستان،چهارمحال و بختیاری ،لرستان،ایلام،کهکیلوئیه و بویراحمد،هرمزگان،اردبیل ،خراسان شمالی،خراسان جنوبی ،گلستان ،همدان و خوزستان ) به شماره 0218587 از روز شنبه آینده آماده پاسخگویی به خانوارهاست.

وی افزود : خانوارهایی که دسترسی به این امکانات ندارند هم می توانند از طریق پست شهری و دفاتر پست روستایی اقدام کنند که هزینه آن هم رایگان است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : خانوارهایی که اطلاعات اقتصادی خانوارشان نیاز به اطلاحات دارد باید درخواست خود را با روش های اعلام شده ؛ ثبت کنند و اردیبهشت ماه آینده با به همراه داشتن اسناد خود به پایگاههای آماری که متعاقبا آعلام خواهد شد ،مراجعه کنند.

مدد در خصوص میزان پوشش خانوارهایی که یارانه نقدی دریافت خواهند کرد گفت : فرض نخست این است که در مرحله نخست 70 درصد خانوارها معادل 7 دهک جامعه زیرپوشش یارانه نقدی قرارگیرند و بقیه از خدمات غیرنقدی استفاده کنند اما برنامه دولت پرداخت یارانه نقدی به همه خانوارهای کشور است.

رئیس مرکز آمار ایران با اعلام مجدد زمانبندی مراجعه خانوارها گفت : خانوارهای یک و دو نفره از سوم تا پنجم بهمن ، خانوارهای 3 نفره از ششم تا هشتم بهمن، خانوارهای 4 نفره از نهم تا یازدهم بهمن،خانوارهای 5 نفره از دوازدهم تا چهاردهم بهمن و خانوارهای دیگر و افرادی که نتوانستند در این زمان ها به سایت مراجعه کنند، می توانند از پانزدهم تا بیست و دوم بهمن برای تایید یا رد این اطلاعات به روش هایی که اعلام شد ؛ اقدام کنند.

مدد گفت: برای کسانی که کد رهگیری را گم کرده اند اکنون نمی توانیم کد رهگیری دهیم و باید اردیبهشت سال آینده هویت آنان تایید شود تا دوباره به آنان کد رهگیری داده شود.

وی در خصوص نتایج خوشه بندی خانوارها هم گفت : این نتایج براساس مدل آماری که 40 سال در کشور قدمت دارد و در بیشتر کشورهای جهان مبنای محاسبات آماری است ، انجام شده است .

رئیس مرکز آمار گفت : جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها مرداد پارسال انجام شد و 61 میلیون و 107 هزار و 796 نفر معادل 90 درصد مردم مشارکت کردند و مراحل راستی ازمایی اطلاعات هم با دقت انجام شد.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: حدود 30 میلیون نفر که در خوشه یک هستند می توانند حساب های بانکی را باز کنند و طبیعتا اعتراض نخواهند داشت.

وی گفت: اسامی 70 درصدی که باید حساب داشته باشند، به بانک ها داده شده است و اگر اعتراضی نداشته باشند برای مراجعه به سایت نیازی نیست و اگر اعتراض داشته باشند در اردیبهشت ماه مراجعه کنند.

مدد افزود: مردم وقتی اطلاعات را در پایگاه ببینند آن را قبول خواهند کرد.

رئیس مرکز آمار ایران پیش از این هم گفته بود : از روز سوم بهمن که سایت باز می شود هر فرد با کد رهگیری و شماره ملی اطلاعات خود را می بیند و اگر اطلاعات را تایید کند سیستم اطلاعات صحیح را جایگزین می کند و اگر اعتراض کند اعتراض وی در اردیبهشت 89 در پایگاههایی که اعلام می شود، بررسی خواهد شد.

وی گفت: ‌مردم می توانند در مهلت مشخص شده اطلاعات را دوباره اصلاح کنند و رجوع مجدد برای اصلاح داشته باشند و فقط در این فرصت می توانند این کار را انجام دهند.

مدد افزود: در اردیبهشت 89 مکان پایگاهها تعیین و اعلام می شود و خانوارهای جدید یا اطلاعات افراد فوت شده میتواند در این پایگاه درج شود.

وی گفت: مردم می توانند هر تغییراتی را در آینده به پایگاه ها ارائه کنند.

رئیس مرکز امار ایران افزود : از اردیبهشت89 حدود یک ماه کار اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار انجام می شود.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

یکشنبه 88 دی 27  10:35 صبح

نکاتی ضروری پیش از خرید تلسکوپ

خرید یک تلسکوپ بزرگترین تصمیم بک اخترشاس آماتور به شمار می آید. امیدواریم اولین تلسکوپی که می خرید تلسکوپی باشد که بیشتر از همه از آن استفاه کنید. تلسکوپی که خاطرات زیادی با آن دارید، تلسکوپی که بتوانید آن را به فرزندانتان بدهید.

بزرگترین مزیت تلسکوپ های خوب این است که در تمام طول زندگی با شما خواهند ماند. اگر به خوبی از آن مراقبت شود تجهیزات نوری آن خراب نمی شود و تا ابد ماندگار خواهد بود. امروزه اغلب تلسکوپ ها بسیار خوب و مناسب هستند، به غیر از برخی موارد استثنایی قابل توجه که به راحتی قابل شناسایی است.

 

مهمترین نکته در خرید یک تلسکوپ به خصوص زمانی که محدودیت مالی نیز وجود داشته باشد این است که تلسکوپی را خریداری کنید که مناسب شما بوده و علایق خاص شما را تحت پوشش قرار دهد.

 

 

تصاویری واقعی از تلسکوپ های گالیله

 

اولین قدم در این راه، شناخت آنچه تصمیم به مشاهد و مطالعه آن دارید می باشد و این نکته ای است که اغلب مردم به آن توجه نمی کنند و پس از مدتی تلسکوپ خود را برای فروش گذاشته و یا باز می گردانند. خیلی ناراحت کننده است که بسیاری از افراد تلسکوپ های واقعاً خوب خود را برمی گردانند. لطفا قبل از خرید موارد ذیل را مد نظر بگیرید:

 

- قبل از خرید تا جایی امکان دارد درباره تلسکوپ آموزش ببینید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. یک خریدار آگاه معمولا بهترین گزینه را انتخاب می کند.

- ببینید به چه نوع پروژه های رصدی علاقمندید و اطلاعاتی راجع به نوع تجهیزاتی که در این باره به آن احتیاج پیدا خواهید کرد کسب کنید.

- بررسی کنید برای پروژه مورد نظر به چه چیز نیاز دارید و از کجا باید آن را تهیه کرد. تجهیزاتی که در برنامه های آتی مفید هستند خریداری کنید. همانطور که اطلاعات بیشتری می آموزید مجموعه تلسکوپ شما نیز باید غنی تر باشد.

- برای تماشای فضا حداقل به یک دیافراگم 4 اینچی نیاز خواهید داشت.

- در صورت نیاز به دنبال لنزهای ارزان تر باشید. به عبارتی درباره خرید لنزهای پلاستیکی فکر کنید. خیلی خوب است انواعی از عدسی ها را داشته باشید اما حداقل یک عدسی 25/1 اینچی تهیه کنید.

- به فکر خرید یک آداپتور باشید که به شما اجازه خواهد داد تا لنزهای کم هزینه را بر روی تلسکوپ های قوی و با کیفیت بالا سوار کنید. درنتیجه قادر خواهید بود بدون پرداخت هزینه های گزاف در پروژه های گوناگون دیگر شرکت داشته باشید.

 

 

- در صورت امکان از یک دوست متخصص کمک بگیرید، در این صورت هر دوی شما می توانید باهم نظر بدهید. از آنجایی که چشم های مختلف دیدهای متفاوتی دارند، یک جفت چشم دیگر می تواند مواردی که از چشم شما دور مانده را تشخیص دهد.

- بودجه خود را مد نظر قرار دهید. بهتر است پول خود را برای خرید وسیله ای با کیفیت بالاتر پس انداز کنید تا اینکه مجموعه ارزانتری تهیه کنید که مدت زیادی برای شما کار نخواهد کرد.

تصویری از تلسکوپ گالیله

- ضربه آهسته ای به تلسکوپ وارد آورید و مطمئن شوید ظرف مدت یک یا دو ثانیه تعادل خود را دوباره به دست می آورد.

- اگر قرار باشد تلسکوپ در گنجه خانه تان ثابت بنشیند آن تلسکوپ ارزشی ندارد. اطمینان حاصل کنید که می توانید آن را جابجا کرده و خودتان آن را آماده ی کار نمایید.

 

- یک کیت تمیز کننده برای تلسکوپ خود خریداری کنید. هرچه بیشتر از تلسکوپ تان مراقبت کنید طول عمر بیشتری خواهد داشت.

- کتاب های حاوی چارت های ستاره ای خریداری کنید. همانطور که در کار خود مهارت پیدا می کیند، می خواهید مسیرهای خود را ترسیم کنید و درک بهتری از آسمان ها داشته باشید.

- فقط تلسکوپی خریداری کنید که دارای گارانتی (warranty) باشد.

- مطمئن شوید در صورت ناقص یا معیوب بودن تجهیزات، می توانید آنها را برگردانید.

- تحت تاثیر صحبت های فروشنده قرار نگیرید و به دقت انتخاب کنید.تلسکوپ جدیدتان لحظات خوش فراوانی را به همراه خواهد آورد.

 

منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه و ویرایش از نعیمه موحدی

 

 

تصویری از تلسکوپ فضایی هابل


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   18 بازدید
دیروز:   7  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com