سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

یکشنبه 88 اردیبهشت 20  9:18 صبح

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از نرم افزار های مدیریت ایمیل برای چک کردن یا ارسال ایمیل های خود، به جای رفتن به سایت های یاهو یا جیمیل و ... استفاده کنند. IncrediMail نام نرم افزار مدیریت ایمیل جالبی است که با افزودن جلوه های گرافیکی ، زیبایی  خاصی را به وجود آورده است. این نرم افزار امکان انتخاب پس زمینه، صدا، کارت های تبریک، اسمایلی های جالب و زیبا و قابلیت های جالب دیگری که در ادامه ذکر شده را برای شما فراهم آورده است.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

یکشنبه 88 اردیبهشت 20  9:12 صبح

گاهی اوقات آیکن های روی دسکتاپ در اثر نصب برنامه های زیاد به قدری زیاد می شوند که پیدا کردن آیکن مورد نظر در بین آن ها نیاز به کمی وقت دارد. از طرفی  چهره زشت و نامرتبی به دسکتاپ ما می بخشد. Fences نام نرم افزاری است که آیکن های دسکتاپ شما را به شکل زیبایی مرتب می کند. این نرم افزار دستکاپ را به بخش های متفاوتی تقسیم کرده و هر یک از آیکن ها را در بخش های تعیین شده قرار می دهد.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.
بدین منظور:
1. Run را از منوی Start اجرا کنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7. به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8 .بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9. پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10. مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11. به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12. حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
13. به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK کنید.
15. کامپیوتر خود را Restart کنید.
چند نکته:
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثل TuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.
برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهید.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

سه شنبه 88 اردیبهشت 1  9:20 صبح

نظیمات IE در گزینه Internet option درمنوی view از IE 4 یا منوی Tools ازIE 5 وجود دارد . به مرورقسمتهای مهم و قابل تنظیم آنرا توضیح خواهیم داد .

درقسمتHistory پنجرهInternet Option میتوان تعداد روزهایی راکه IE باید سایتهای ویزیت شده رادر حافظه نگهدارد مشخص کرد، مثلا 20روز. بازدن دکمه Clear history لیست سایتهای ویزیت شده پاک خواهد شد ولی فایلهای آن صفحات هنوز در هارد کامپیوتر شما قراردارند این فایلها درفولدر Temporary Internet Files در فولدر ویندوز وجود دارند که بازدن دکمه Delete files نمام آن فایلهای صفحات اینترنتی از روی کامپیوتر شما پاک خواهند شد.


در برگه Connections میتوانید نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت را مشخص کنید، که میتواند مودم یا شبکه محلی (LAN) باشد. در حالتیکه از مودم استفاده می کنید میتوانید با استفاده از گزینه Setting تنظیمات لازم Account خود را وارد کنید. یا بکمک Add یک Connection جدید بسازید و با Remove گزینه ای را حذف کنید. با کلیک روی هر یک از Connectionها و انتخاب Setting علاوه بر تنظیم دائمی Username و Password میتوانید در صورت نیاز آدرس پزوکسی سرور ISP خود را وارد کنید. اگر ISP شما از Proxy استفاده کرده باشد، شما باید آدرس آن را (مثلا 192.168.60.10) بهمراه شماره پورت (80) آن وارد کنید.


اما اگر از LAN استفاده می کنید با کلیک روی LAN Setting تنظیمات مربوطه را میتوانید اعمال کنید.مثلا برای استفاده از اینترنت در این سازمان باید شماره پروکسی سرور را وارد کنید. برای اینکار گزینه Use Proxy Sever را تیک بزنید و در قسمت Address این آدرس را وارد کنید :192.168.60.10 و در جلوی Port شماره 80 را قید کنید.

ذکر چند نکته :
نکته : اگر بخواهیم عکسی را از اینترنت به کامپیوتر خود منتقل کنید کافیست روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save picture as را انتخاب کنید . در پنجره بازشده نام و مکان ذخیره عکس را مشخص کنید . در ضمن میتوانید بعد از کلیک راست گزینه Set as wallpaper را انتخاب کنید تا عکس موردنظر به صورت زمینه Desktop شما قرارگیرد .

Link یا پیوند: دراینترنت همه چیز بصورت لینک و پیوندی میباشد، یعنی گزینه هایی وجوددارد که باکلیک روی آنها به صفحات دیگری وصل میشویم و آنقدر این عمل ادامه می یابد تا به هدف خود برسیم . ( مثل Help در ویندوز )

نکته : گاهی اوقات شاید لازم باشد در پنجره ای که هستید لینکی رافشاردهید ولی نمیخواهید که این صفحه بسته شود پس باید دراین موقع روی لینک مورد نظر کلیک راست کرده وگزینه Open in new window را کلیک کنید . دراینصورت یک پنجره جدید IE بازمیشود که درحال Download صفحه جدید است و پنجره IE قبلی دست نخورده باقی میماند . به هر میزان که بخواهید میتوانید پنجره IE را باز کنید البته تاجایی که باعث گیج شدن و سردرگمی شما نشود .

نکته : اگر بخواهید صفحه ای راکه در حال تماشا هستید بصورت کامل همراه باعکس و متن و … برای همیشه روی کامپیوتر خود ذخیره کنید کافیست ازمنوی File گزینه Save as را انتخاب کنید و اسم و مکان این صفحه برای ذخیره روی هارد خود را وارد کنید.

نکته : در مواقع Offline برای کار با History و دیدن صفحات مرورشده در زمان Online باید قبل از کلیک روی سایت موردنظر ازمنوی File گزینه Work offlineرا تیک بزنید .

نکته : برای پیداکردن کلمه خاصی در هر صفحه اینترنتی کافیست ازمنوی Edit گزینه Find راکلیک کرده و کلمه موردنظر خود را وارد کنید ، درصورت پیداشدن رنگی خواهد شد (Highlight)

 

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

سه شنبه 88 اردیبهشت 1  9:12 صبح
تجهیزات ADSL
فارغ از تجهیزات مخابراتی تکنولوژیهای ‌‌DSL بطور ساده در یک نگاه میتوان گفت‌ ADSL از دو دستگاه خاص استفاده میکند: یک دستگاه معروف به مودمهای‌ DSL در محل مشترکین و دستگاه DSL Access Multiplexer (DSLAM) در محل شرکت ارائه دهنده خدمات. ADSL مودمهای ‌‌DSL که با نام ATU-R نیز از آنها یادمیشود، مسئولیت برقراری اتصال میان کامپیوتر مشترک را با خط‌ DSL برعهده دارند. این نوع از مودمها معمولا با‌ USB و یا پورت اترنت ‌‌??base-T به کامپیوتر کاربر متصل میشوند DSLAM . با جدا سازی باندهای فرکانسی ?‌کیلوهرتزی از دیگر پهنای باند برای هر خط اتصالی ADSL امکان ارتباطات کاربران و اتصال به تجهیزات مجتمع پرسرعت را برای اینترنت در مراکز ارائه خدمات‌ADSL فراهم میکند. فرکانس باند ‌‌‌?kbps نیز به سمت سوئیچهای مخابراتی هدایت میشود. به هر DSLAM صدها زوجسیم متصل میشود که درنهایت بسوی یک اتصال اینترنت با پهنای باند خیلیزیاد هدایت میشوند و تا وقتی این پهنایبانداشباع نشده است، مشترک میتواند بهصورت یکنواخت و با سرعتبالا از اینترنت استفاده کند. در سمت مشترک، گاهی نیاز است که از یکدستگاه فیلتر جداکننده بنام ‌‌Splitterنیزاستفاده شود تا میان باندفرکانسی صدا برای مکالمات تلفن با اطلاعات ADSLتداخل بوجود نیاید
 

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

سه شنبه 88 اردیبهشت 1  9:10 صبح

مزایای ‌‌ADSL
اولین دستاورد‌ ADSL بهرهگیری از خطوط تلفن معمولی و شبکه ارتباطی آماده خواهد بود و در نتیجه نیازی به سیمکشی و تجهیزات جدید مخابراتی نیست.
عدم اشغال خطتلفن در هنگام اتصال به اینترنت، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت به نسبت روشهایی مانند‌ Dial up برروی سیستم های خانگی و شرکتهای کوچک که از امکانات پیشرفتهای برخوردار نیستند، اتصال دائمی به شبکه اینترنت بدون نیاز به شمارهگیری و اشغال بودن خط ، هزینه کم در نصب و راهاندازی و خرید تجهیزات، کاهش هزینه و عدم نیاز به تجهیزات اضافی برای کاربران خانگی در استفاده از اینترنت و راه اندازی آسان و سریع از دیگر مزایای مهم ADSL‌ است.
معایب خطوط‌ ‌ADSL 
در فناوریهای ‌‌DSL کیفیتوسرعت انتقال اطلاعات وابستگی زیادی به مسافت میان کاربر مشترک با مرکز تلفن ارائه خدماتDSL دارد. هرچقدر مشترک از مرکز تلفن مسافت دورتری داشته باشد به همان نسبت از سرعت و کیفیت پایینتری برخوردار خواهد بود. در مسافتهای بالاتر از ? ‌‌کیلومتر عملا ارائه سرویس اینترنت پر سرعت امکانپذیر نیست.
عدم تقارن سرعت ارسال و دریافت اطلاعات درADSL نیز برای شرکتهاو سازمانهای بزرگ مشکل ساز خواهد شد. ضعیف و فرسوده بودن زیربنای ارتباطی مخابراتی و عمدتا عمر بالای خطوط تلفن که تاثیر مستقیمی برکیفیت و سرعت خدمات‌ADSL خواهند داشت.

 

 


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

سه شنبه 88 اردیبهشت 1  9:8 صبح

فناوری ADSL
Asymmetric-DSL یا‌ADSL،‌ ‌یکی از فناوری های رده‌ xDSL است.DSL یاخطوط اشتراک دیجیتالیبا استفاده از کابلهای تلفن معمولی،امکان بهرهگیری از سرعت بالا را برای اتصال به اینترنت فراهم میکند‌DSL .امکانات و روشهای گوناگونی برای مصارف خانگی فراهم میکند که مناسبترین آنها روش خطوط دیجیتال نامتقارن یا‌‌ADSLاست. در این روش با بهرهگیری از نوعی خاص مدولاسیون، پهنای باند قابلاستفاده برروی کابل تلفن به باندهای فرکانسی متفاوتی تقسیم و هر سیگنال فرکانسی (صوت ، ارسال و دریافت دادههای دیجیتالی) در یک باند صورت میپذیرد. بدینصورت در هنگام اتصال به اینترنت دیگر خط تلفن برای مکالمات صوتی اشغال نخواهد بود و امکان تبادل صوت و تصویرنیز وجود خواهد داشت .
در‌‌ADSL سرعت ارسال اطلاعات با سرعت دریافت اطلاعات مساوی نخواهد بود، در بالاترین سطح تئوری، امکان دریافت اطلاعات (DownStream) با سرعتی درحدود ‌‌?mbps و ارسال داده‌ (UpStream) با سرعتی معادل ‌???‌mbps فراهم میشود. دقیقا بدینخاطر از‌‌ADSL بانام نامتقارن یاد میشود. بصورت عملی یک کاربرخطوط ‌ADSL میتواند با سرعتی درحدود ‌‌?mbps دریافت و‌‌???mbps ارسال اطلاعات برروی اینترنت داشته باشد. در استفاده از اینترنت با فناوری‌ ADSL از‌Dial up وشمارهگیری و انتظار برای اتصال یا قطع ارتباط خبری نخواهد بودو شما بصورت دائمی با مرکز‌‌ISP و در نهایت شبکه اینترنت متصل خواهید بود. با روشن کردن کامپیوتر خود اتصال شما به اینترنت برقرار میشود.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 فروردین 27  12:32 عصر

v آموزش الکترونیکی (E-Learning)
آموزش الکترونیکی(e-Leaming)، آموزش مبتنی بر تکنولوژ ی است. اصطلاح آموزش الکترونیکی، شامل لیست بزرگی از کاربردها و عملکردها از جمله آموزش مبتنی بر وب (web based training)، آموزش مبتنی بر کامپیوتر، کلاسهای مجازی (Virtual claaroom)، و همکاریهای الکترونیکی (Digital cooperation) است. تعریف فوق براساس نحوه ارایه موضوعات از طریق تمام رسانه های الکترونیکی است. اینترنت، اینترانت، اکسترانت، انتشار ماهواره ای.مزایای e-Learning کدامند؟
ارتقای سریع و موثر سطح دانش مورد نیاز دانش آموزان، متناسب با نوع فعالیت آنها.
آموزش با هزینه کمتر
افزایش نیروی انسانی مجرب و همگام با تکنولوژی امروز
آموزش با راندمان مشخص که به وسیله وب ارایه میشود
آموزش مبتنی بر وب، به آموزشی گفته میشود که به واسطه اینترنت یا یک اینترانت انجام میشود. این روش آموزش شامل منابع آموزشی، محیط مجازی و ارتباط محاوره ای است. در آموزش مبتنی بر وب ارتباط از طریق پست الکترونیکی، مراکز chat و بردهای الکترونیکی برقرار میشود.
مزایای این نوع آموزش عبارتنداز:
انعطاف پذیری، در دسترس بودن وسهولت آموزش. کاربران میتوانند در هر زمان و مکانی و متناسب با راندمان خود آموزش ببینند.
قابلیت استفاده از پلت فرمهای مختلف بدون در نظر گرفتن نوع آن
صرفه جوی در زمان و هزینه سفر
در این روش آموزش نیازی به حضور دانش آموز در مرکز آموزش نیست، زیرا از طریق هر سیستم کامپیوتری، وب در دسترس است. بر طبق تحقیقات انجام شده زمان مورد نیاز برای آموزش به وسیله کامپیوتر، 50 درصد کمتر از روش سنتی است

 

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 فروردین 27  12:18 عصر

فارسی کردن اعداد در Microsoft Word
اگر تا به حال برای تایپ متون خود به نرم افزار Microsoft Word مراجعه کرده باشید دیده اید که هنگام تایپ متون فارسی در Word اعداد به صورت انگلیسی نمایش میابند که این موضوع میتواند یک دستی کار شما را از بین ببرد. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که هنگام تایپ متون فارسی اعداد فارسی باشند و در زمان تایپ متون انگلیسی اعداد به صورت انگلیسی نمایش یابند.
بدین منظور:
در منوی Tools روی Options کلیک کنید و سپس وارد بخش Complex s شوید. در مقابل Numeral از انتخاب های ممکن Context را انتخاب کنید به این ترتیب اعداد در هنگام تایپ انگلیسی به صورت انگلیسی و در هنگام تایپ فارسی به شکل فارسی نوشته خواهند شد. و اگر گزینه Hindi را از این بخش انتخاب کنید اعداد چه در تایپ انگلیسی و چه در تایپ فارسی به صورت فارسی تایپ می شوند.

 

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 فروردین 27  12:17 عصر
 ترفندنوشتن اعداد کسری در Word  

در ابتدا نرم افزار Word را باز کنید به منو View بروید و سپس به Toolbars بروید و Customize را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Commands بروید و از قسمت Categories سمت چپ Insert را به حالت انتخاب درآوردید و از سمت راست Equation Editor را انتخاب کنید تصویر یک رادیکال با عدد a را دارد.
از این طریق که پس از ورود به برنامه کلید alt را پایین نگه داشته و به ترتیب کلیدهای v,t,c را بفشارید تا پنجره Customize برای شما ظاهر گردد بعد گزینه Rearrange Commands… را انتخاب نموده در پنجره باز شده در قسمت Menu Bar منویی را که می خواهیم خصوصیت فرمول نویسی را به آن بیفزاییم انتخاب نموده بعد روی گزینه Add… کلیک نموده تا پنجره Add Command باز شود در پنجره باز شده از سمت چپ گزینه Insert و از سمت راست گزینه Equation Editor را انتخاب نموده و با تائید صفحه پنجره ها را می بندید و با مراجعه به منویی که انتخاب نموده اید مشاهده می نمایید که آیکون a? به منو اضافه شده که از طریق این گزینه می توانید فرمول نویسی واعدادکسری را به راحتی بنویسید .


 
   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 9
امروز:   8 بازدید
دیروز:   32  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com