سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
خداوند سبحان، سه چیز را دوست می دارد :به جا آوردن حقوقش، فروتنی برای خلقش، و نیکوکاری به بندگانش . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 87 خرداد 18  6:19 صبح

فاطمه را در همان جبه اى که به تن داشت غسل دادم . به خدا قسم که او پاک و پاکیزه و در نهایت طهارت بود. پس از انجام غسل ، پیکر او را با باقى مانده حنوط پدرش (که از بهشت آورده بودند) حنوط کردم و در کفن پیچیدم و پیش از آنکه بندهاى کفن را گره بزنم صدا زدم : اى ام کلثوم ، زینب ، سکینه ، فضه ، حسن ، حسین همه بیایید و آخرین بار مادرتان را ببینید؛ بیایید و از وى توشه برگیرید که دیدار به قیامت است .
حسن و حسین جلو آمدند و خود را بر سینه مادرشان انداختند (آن دو مى گریستند و ناله مى کردند) و مى گفتند: واحسرتا از دورى جدمان محمد و واحسرتا از جدایى مادرمان فاطمه ، اى مادر حسن ، اى مادر حسین ، سلام ما را به جدمان برسان و به او بگو که پس از وى ما یتیم و بى سرپرست گشتیم .
خدا را گواه مى گیرم ، دیدم فاطمه ناله اى کرد و دستهاى خود را گشود و بچه ها را در آغوش فشرد و آنان را لحظاتی همچنان بر سینه داشت در این حال صدایى از آسمان به گوشم رسید که گفت : اى ابوالحسن ! بچه ها را از آغوش مادرشان برگیر، به خدا سوگند، این کودکان فرشتگان آسمانها را به گر یه نشاندند. خدا و رسول او در انتظار فاطمه اند.
بچه ها را از آغوش مادرشان گرفتم و بندهاى کفن را بستم ....


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 87 خرداد 18  6:14 صبح


(از صفا تویسرکانى )
ذات اقدس احدیت جلت عظمته حضرت ختمى مرتبت عقل کل خاتم الانبیاء و الرسل محمد مصطفى علیه و آله افضل التحیته و الثناء را بعنوان اسوه و میزان در قرآن معرفى فرموده است کما اشار الیه نص الکتاب الالهى لقد کان لکم فى رسول الله اسوه حسنته آیه 21 سوره احزاب . و همانطوریکه آنحضرت اسوه و میزان است براى اعمال امت اسلامیه نیز اوصیاء قدیسین آن بزرگوار یعنى ائمه اطهار که دوازده نفرند و اول ایشان حضرت امیرالمؤ منین ولى الله اعظم على مرتضى و آخر ایشان قطب عالم امکان ولى عصر حضرت مهدى الذى بیمنه رزق الورى و بوجوده ثبتت الارض و السماء همه در جهان اسلام موازین معرفى شده اند لقولهم نحن الموازین و از آنجا که حکمت الهى و عنایت حقتعالى به بندگان خود اقتضاء نموده که براى اعمال رجال مسلمان در ایمان و اعتقاد و اخلاق و رفتار و کردار آنان در تمام شئون کمالیه موازینى وجود داشته باشد نیز براى اعمال نسوان و بانوان اسلامى اسوه و میزانى لازم و ضرورى است و آن اسوره و میزان در تمام شئون کمالیه انسانیه على الاطلاق وجود سیده نساء عالمین من الاولین و الاخرین و لیته الله حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و على ابیها و بعلها و بینها مى باشد.
چنانکه در روایت آمده که حضرت نبى اکرم محمد صلى الله علیه و آله و سلم به فاطمه فرموده است دخترم بتو بشارت و مژده میدهم که خداوند متعال تو را بعوان زن ممتاز و اسوه و الگوى همه زنان جهانیان برگزیده است از بحار الانوار محدت مجلسى ج 43 ص 36.
پس بنابراین شبه نیست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها میزان و اسوه و الگوى جمیع نسوان و بانوان عالمیان است تا قیامت کبرى و افق آخرت . و بر عموم زنان مسلمان لازم است که از آن حضرت تبعیت و پیروى نمایند و اعمال آن حضرت را در تمام شئون اعتقادى و ایمانى و اخلقى و افعالى و آنچه دین مبین اسلام مقرر فرموده و دستور دااده علما و عملا رفتار نموده از هر جهت و هر بابت او را میزان و اسوه و الگوى خود قرار دهند در آن صورت است که سعادت نظام ملکى و ملکوتى خود را تامین و تضمین و در بهشت با حضرت فاطمه زهراء سیده نساء اهل الجنته محشور و قرین و همنشین ملکه ملک و ملکوت فاطمه لاهوتى صفات واقع خواهند گردید چه خداى مهربان با وجود سیده نساء عالمیان اتمام حجت بر کافه نساء قاطبه بانوان اسلامى تا افق آخرت فرموده است و بهمین جهت است که در قیامت اعمال نساء مسلمین و مؤ منین را با اعمال حضرت فاطمه زهرا دختر والاگهر حضرت خاتم انبیاء و سرور اصفیاء محمد مصطفى صلى الله علیه و آله مى سنجند چنانچه اعمال رجال را با اعمال حضرت ولى ذوالجلال على مرتضى علیه السلام مى سنجند که على میزان حق است براى رجال و فاطمه بحکم زنوا قبل ان توزنوا هنوز که در همین جهان هستند خود را در همین نشانه خود راا بسازد و آدم شود بالفعل و آدم شدن و انسان واقعى گشتن جز از طریق معرفت و تقوى امکان پذیر نیست.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها میزان و اسوه و الگوى قاطبه نسوان جهانیان و سرمشق علمى و عملى آنان است در تمام شئون کمالیه انسانیه تا قیامت کبرى
فاطمه علیهاالسلام میزان است از حیث اعتقاد بمبدء و معاد زیرا آن حضرت بحکم انا لله و انا الیه راجعون مبدء عالم را خدا و سیر نهائى مخلوقات را منتهى بسوى خدا میداند کما اشار الیه نص الکتاب الالهى ان الى ربک الرجعى آیه 8 سوره العلق و ان الى ربک المنتهى آیه 42 سوره النجم
فاطمه زهرا درس معرفت توحیدى و یکتاشناسى را در محضر پدر بزرگوارش حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى آموخته و عالیترین درس ‍ توحید که محتواى سوره مبارکه توحید است از پدرش تعلیم گرفته و در واقع احد شناس و صمد شناس گردیده است و مافوق سوره توحید در خداشناسى درسى نیست .
پس فاطمه زهرا سلام الله علیها بایست میزان خداشناسى براى عموم بانوان جهان باشد چه شناختن خدا بر هر چیز مقدم است اول الدین معرفته از نهج البلاغه فاطمه زهرا علیهاالسلام میزان است از حیث ایمان و ایقان چه آنحضرت اعلى مرتبه ایمان و ایقان را از علم الیقین و حق الیقین و برد الیقین و اجد است پس شایسته است که میزان ایمان براى قاطبه نسوان در جهان باشد و بر عموم بانوان لازم و واجب است که درس ‍ ایمان را از آنحضرت بیاموزند.
فاطمه زهرا علیهاالسلام میزان است از حیث عبادت . از آنجا که حضرتش ‍ همیشه مستغرق در بحار احدیت بوده تمام اعمال آن بزرگوار عبادت پروردگار بحساب مى آید ولى عبادت فاطمه سلام الله علیها در خصوص ‍ نماز و خضوع و خشوعش در پیشگاه معبود خود و شب زنده دارى هاى آن یگانه عابده و عارفه دوران بحد اعلى از حیطه وصف خارج است و در بیان نمى گنجد همین بس که از حسن بصرى روایت شده است :
ما کان فى هذه الامته اعبد من فاطمته کانت تقوم حتى تتورم قدماها بحار الانوار محدث مجلسى مجلد 43 صفحه 84.
یعنى در میان امت اسلامیه هیچ کس از فاطمه عبادت کننده تر وجود نداشت زیرا حضرت فاطمه علیهاالسلام آنقدر بنماز و عبادت مى پرداخت که قدمهاى مبارکش از کثرت عبادت متورم شده بود.
واقعا عبادت آنحضرت عالیترین میزان و سرمشق عملى است براى بانوان جهان چه آن بى بى و ملکه دو جهان تمام کارهایش عبادت و اطاعت از خدا و براى رضاى خدا بوده است و شایسته است که آن بانوى عظمى میزان و الگوى عموم نسوان در عبادت باشد و بر همه بانوان لازم است که نحوه عبادت را در پرستش خداى یگانه در تمام شئون عبادت از آنحضرت بیاموزند.
در مورد عبادت حضرت فاطمه (ع )و حس نوع دوستى و خیر خواهى بندگان خدا از حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام در دوران خردسالیش ‍ نقل شده که فرموده من شبهاى متوالى پیوسته ناظر عبادت و شب زنده دارى حضرت مادرم فاطمه (ع ) بودم میدیدم او را که یا در حال قیام است یا در حال رکوع است یا در حال سجده و از نماز که فارغ مى شود در محراب عبادت به مناجات و دعا مى پردازد و همه اش درباره مردم دعاى خیر مى کند از مادرم سئوال نمودم مادرم چرا نخست ما را که فرزندانت هستیم دعا نفرمودى جواب داد یا بنى الجار ثم الدار . فرزندم اول همسایه بعد خانه این در واقع درس ایثار است که حضرت فاطمه سلام الله علیها به مسلمانان داده است مسلمانان باید همیشه رعایت خیر خواهى دیگران را نماید نه اینکه همیشه بفکر خیر شخصى خود و عشیره خویش ‍ بوده و از غم و درد دیگران بى خبر و بحل مستمندان و مستضعفان در رفع حاجت و نیاز آنان نپردازد و الحق نیکو گفته است حکیم سعدى علیه الرحمه.

فاطمه زهرا سلام الله علیها میزان است از حیث صداقت حضرت فاطمه (ع ) جز بصداقت و راستى تکلم نمى فرمود و بدین لحاظ است که صدیقه نامیده شده است همین بس که عایشه دختر ابوبکر در مورد صدق لهجه آن بزرگوار بارها گفته است ما رایت احدا کان اصدق لهجته منها الا ان یکون الذى ولدها یعنى من هیچ کس را راستگوتر از حضرت فاطمه (ع ) ندیدم مگر پدر او حضرت رسول اکرم (ص ) و البته باید چنین باشد چه فاطمه این صفت و خصلت نیکو را از پدرش ارث برده که اصدق الصادقین است و مصداق انک لعلى خلق عظیم است آیه 4 سوره القلم پس لسان او لسان الله است و داراى مقام عصمت است و خداى متعال در وصف لسان او فرموده و ما ینطق عن الهوى ان هو الاوحى یوحى سوره النجم آیه 4-3

و صدیقه ، در لغت صیغه مبالغه است یعنى بسیار راستگو است صدیق کسى است که هیچگاه دروغ نگفته باشد و پیوسته گفتار او مصدق کردار او باشد. صدیق بودن بسیار مقام عالى و والائى است .
ذات اقدس رب العالمین در قرآن صدیقین را در ردیف انبیاء و مرسلین توصیف فرموده است لقوله و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن اولئک و رفیقا آیه 69 سوره مبارکه نساء.
یعنى آنانکه خدا و رسول را اطاعت کنند البته با کسانیکه خدا بآنها لطف و عنایت کامل فرموده یعنى پیغمبران و صدیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد و اینان (در بهشت ) چقدر نیکو و رفیقان خوبى هستند. شکى نیست که حضرت فاطمه سلام الله علیها مصداق صدیقه بودن است و واجد مقام عصمت است زیرا آن بانوى معظمه معصومه بتمام شئون فانى فى الحق بوده است یعنى وجودش فانى در وجود حق و علمش فانى در علم حق و قدرتش فانى در قدرت حق و ارداه اش فانى در اراده حق و مشیتش فانى در مشیت حقتعالى بوده است و چنین کس در قبال اراده و مشیت حق تعالى از خود اراده و مشیتى ندارد و او نمى خواهد مگر آنچه مى خواهد و ما تشاون الا ان یشاء الله آیه 29 سوره تکویر. پس ‍ بالبداهه تحقق عصیان در مورد او به هیچ وجه من الوجوه راه ندارد چه معصیت یعنى خلاف اراده تشریعى الهى اراده نمودن و کارى را انجام دادن و فرض این است که او اراده اش فانى و مستهلک در اراده خدا است پس ‍ بدون شبهه چنین کس مبرى و منزه از هرگونه خطاء و عصیان و انحراف و لغزش است و مصداق آیه شریفه انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس ‍ اهل البیت و یطهرکم تطهیرا آیه 33 سوره احزاب مى باشد.
مضافا باینکه فاطمه زهراء صدیقه کبرى سلام الله علیها با اتصال تام بمبادى عالیه در مقام کشف تام لاهوتى و علم شهودى حضورى و احاطى به تمام حقایق بوده و به عواقب امور دنیوى و برزخى و اخروى محیط و بصیر و آگاه بود و مخصوصا باقوه ملکوتیه و لاهوتیه آنحضرت که قوى ترین رادع هر خطا و معصیت است اساسا تصور هواى نفسانى و عصیان در ساحت مقدسه زهراى اطهر دختر والاگهر پیغمبر خاتم حضرت محمد مصطفى بضعه رسول الله صلوات الله علیها و على ابیها و بعلها راه ندارد پس بنابراین فاطمه از هر جهت و هر بابت صدیقه و معصومه است .
بر عموم بانوان و نساء مسلمات لازم است آنحضرت را تبعیت و پیروى نموده حضرت صدیقه را در گفتار و رفتار و تمام اعمال میزان و اسوه و الگوى خود قرار دهند.


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

دوشنبه 87 خرداد 13  7:16 صبح
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه وارتحال حضرت امام خمینی (ره) را به عموم هموطنان تسلیت می گوییم.
 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

دوشنبه 87 خرداد 13  7:6 صبح
آشنایى کوتاه با صدیقه کبرى ، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام
نام : فاطمه .
کنیه هاى مشهور: ام الحسن ، ام الحسین ، ام ابیها، ام الائمه .
مشهورترین لقبها: زهرا، صدیقه ، طاهره ، کبرى ، سیده ، بتول .
پدر: حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله پیامبر عظیم الشاءن اسلام .
مادر: خدیجه علیهاالسلام بنت خویلد همسر فداکار پیامبر اسلام .
محل تولد. مکه .
سال تولد: سال دوم بعثت ، و به روایتى : سال پنجم .
روز میلاد: بیستم جمادى الثانى .
نام همسر: على بن ابى طالب علیه السلام ، پسرعموى پیامبر اسلام .
زمان ازدواج : رجب یا ذى حجه سال دوم هجرت در مدینه .
مدت زندگانى با على علیه السلام : نه سال .
میزان مهریه : 400 مثقال نقره مسکوک
فرزندان : حسن علیه السلام ، حسین علیه السلام ، زینب کبرى ، ام کلثوم و یک فرزند سقطشده به نام محسن
شهادت : در سال یازدهم هجرى
محل دفن : پنهان است
تعداد احادیث و روایات باقیمانده درباره آن حضرت : حدود 2000 مورد.
تعداد سخنان باقیمانده از حضرت فاطمه : حدود 130 مورد.
تعداد اشعار باقیمانده از آن حضرت : حدود 29 قطعه .
تعداد خطبه هاى باقیمانده از آن حضرت : 2 خطبه .
سایر آثار علمى باقیمانده از آن حضرت : مصحف فاطمه علیهاالسلام که به خط همسر گرامش على علیه السلام نوشته شده و در نزد فرزندان آن حضرت بوده و هم اکنون در دست حضرت قائم عجل الله تعالى فرجه الشریف مى باشد.

 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 87 اردیبهشت 28  11:5 عصر

بالاترین مرتبه کمال انسانیت ، مقام عصمت است که رضا و غضب انسان در همه امور، بر مدار رضا و غضب خدا باشد . اگر عصمت کبری به آن است که انسان کامل به جائی برسد که در همه امور ، به رضای خدا راضی شود و به غضب خدا ، غضب کند ؛ فاطمه زهرا کسی است که خداوند متعال به رضای او راضی می شود و به غضب او ، غضب می کند و این مقامی است که منشأ حیرت انسانهای کامل است . . .

اوست که در مکاشفات یوحنا ، علامتی است عظیم که در آسمان ظاهر شده ؛ زنی که آفتاب را در بر دارد و ماه  زیر پایش ، و بر سر تاجی از 12 ستاره دارد . اوست که همسر و مادر دوازده رئیس از اولاد اسماعیل است که خداوند در سِفر تکوین تورات ، به حضرت ابراهیم خبر داد . او در سوره " دخان " ، تـأویـل " شب مبارکه " ای اسـت که در آن " هر امر استواری فیصله می یابد ". او در زمانه ، یگانه زنی است که خداوند متعال ، دعای او را در روز مباهله ، هم طراز دعای پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین قرار داده است .

اوست که در شب معراج رسول خدا دید که بر در بهشت نوشته شده است : " فاطمة خیرة الله " در شخصیت او همین بس که اول شخص وارد شونده بر بساط قرب الهی ، اوست ؛ چرا که رسول خدا فرمود : " فاطمه نخستین کسی است که به بهشت وارد میشود . 

او یگانه گوهری است که خداوند به بعثت پیغمبر خاتم بر مؤمنین منت نهاد ( سوره آل عمران آیه 64 ) و به وجود آن گوهر ، بر آن سرور منت نهاد و فرمود : " ما به تو کوثر دادیم ، پس بر پروردگارت درود فرست و قربانی کن ، "

آیا پس از رحلت رسول خدا ، چه شد که چنین کسی با دلی پر درد ، گفت : " بر من مصیبت هائی فرود آمد که هرگاه بر روزهای روشن فرود می آمد ، چونان شب ، تیره و تار می شدند و هنگامی که به خاک سپرده شد ، از بدن رنجور او ، شبحی باقی مانده بود . " مانند شبحی گشته بود " و امیرالمؤمنین در این مصیبت ، آنچنان از پای درآمد که به رسول خدا گفت : "اما اندوه من ( در فقدان فاطمه ) همیشگی است و از این پس هر شب من ، تا به سحر به بیداری خواهد گذشت

        فرازی از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ( با اندکی تصرف )


 

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 87 اردیبهشت 28  10:54 عصر

زهرا عصاره عصمت است. زهرا، آیینه پاکی است. زهرا زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معرفت به غبار آستان خانه ات بوسه می زند. برهوت این دنیای خاکی شایستگی میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت. تو که در آیینه زخم ها و داغ ها و در هجران پدر، غریبانه زیستی و در وداع شبانه ات با پهلویی بیمار، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی...


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   19 بازدید
دیروز:   7  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com