سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
[ و در وصف جمع فرومایگان فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند پیروز گردند ، و چون پراکنده گردند شناخته نشوند [ و گفته‏اند امام فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند زیان رسانند و چون پراکنده شوند سود دهند . [ گفتند زیان فراهم آمد نشان را دانستیم سود پراکنده شدنشان چیست ؟ » فرمود : ] خداوندان پیشه‏ها به سر پیشه‏هاى خود بازگردند و مردم از آنان سود برند : چون بنّا که بر سر ساختن بناى خود رود و بافنده که به کارگاهش و نانوا که به نانوا خانه بازگردد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

شنبه 88 بهمن 3  9:8 عصر
جام جم آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه معیار خوشه بندی ها درآمد خانوارها در سه ماهه نخست سال 1387 است ، گفت : خوشه بندی نهایی خانوارها باید پنجشنبه این هفته به تصویب کارگروه ویژه تحول اقتصادی دولت برسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مدد امروزسه شنبه در نشستی خبری با تشریح روند جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات اقتصادی خانوارها افزود : این اطلاعات از روز شنبه سوم بهمن در نشانی اینترنی www.amar.org.ir در دسترسی خانوارها قرار می گیرد و مردم از طریق این سایت و سامانه پیامک ، تلفن گویا و دفاتر پستی شهری و روستایی می توانند به اطلاعات خانوار خود دسترسی داشته باشند و آن را تایید کنند یا درخواست اصلاح بدهند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : سرپرست هر خانوار می تواند با وارد کردن کدملی خود به شماره پیامک 300000 از خوشه بندی خانوار خود مطلع شود.

مدد افزود : برای رفاه بیشتر مردم شماره تلفن گویا در 16 استان ( آذربایجان غربی،کرمانشاه،کرمان،سیستان و بلوچستان،کردستان،چهارمحال و بختیاری ،لرستان،ایلام،کهکیلوئیه و بویراحمد،هرمزگان،اردبیل ،خراسان شمالی،خراسان جنوبی ،گلستان ،همدان و خوزستان ) به شماره 0218587 از روز شنبه آینده آماده پاسخگویی به خانوارهاست.

وی افزود : خانوارهایی که دسترسی به این امکانات ندارند هم می توانند از طریق پست شهری و دفاتر پست روستایی اقدام کنند که هزینه آن هم رایگان است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : خانوارهایی که اطلاعات اقتصادی خانوارشان نیاز به اطلاحات دارد باید درخواست خود را با روش های اعلام شده ؛ ثبت کنند و اردیبهشت ماه آینده با به همراه داشتن اسناد خود به پایگاههای آماری که متعاقبا آعلام خواهد شد ،مراجعه کنند.

مدد در خصوص میزان پوشش خانوارهایی که یارانه نقدی دریافت خواهند کرد گفت : فرض نخست این است که در مرحله نخست 70 درصد خانوارها معادل 7 دهک جامعه زیرپوشش یارانه نقدی قرارگیرند و بقیه از خدمات غیرنقدی استفاده کنند اما برنامه دولت پرداخت یارانه نقدی به همه خانوارهای کشور است.

رئیس مرکز آمار ایران با اعلام مجدد زمانبندی مراجعه خانوارها گفت : خانوارهای یک و دو نفره از سوم تا پنجم بهمن ، خانوارهای 3 نفره از ششم تا هشتم بهمن، خانوارهای 4 نفره از نهم تا یازدهم بهمن،خانوارهای 5 نفره از دوازدهم تا چهاردهم بهمن و خانوارهای دیگر و افرادی که نتوانستند در این زمان ها به سایت مراجعه کنند، می توانند از پانزدهم تا بیست و دوم بهمن برای تایید یا رد این اطلاعات به روش هایی که اعلام شد ؛ اقدام کنند.

مدد گفت: برای کسانی که کد رهگیری را گم کرده اند اکنون نمی توانیم کد رهگیری دهیم و باید اردیبهشت سال آینده هویت آنان تایید شود تا دوباره به آنان کد رهگیری داده شود.

وی در خصوص نتایج خوشه بندی خانوارها هم گفت : این نتایج براساس مدل آماری که 40 سال در کشور قدمت دارد و در بیشتر کشورهای جهان مبنای محاسبات آماری است ، انجام شده است .

رئیس مرکز آمار گفت : جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها مرداد پارسال انجام شد و 61 میلیون و 107 هزار و 796 نفر معادل 90 درصد مردم مشارکت کردند و مراحل راستی ازمایی اطلاعات هم با دقت انجام شد.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: حدود 30 میلیون نفر که در خوشه یک هستند می توانند حساب های بانکی را باز کنند و طبیعتا اعتراض نخواهند داشت.

وی گفت: اسامی 70 درصدی که باید حساب داشته باشند، به بانک ها داده شده است و اگر اعتراضی نداشته باشند برای مراجعه به سایت نیازی نیست و اگر اعتراض داشته باشند در اردیبهشت ماه مراجعه کنند.

مدد افزود: مردم وقتی اطلاعات را در پایگاه ببینند آن را قبول خواهند کرد.

رئیس مرکز آمار ایران پیش از این هم گفته بود : از روز سوم بهمن که سایت باز می شود هر فرد با کد رهگیری و شماره ملی اطلاعات خود را می بیند و اگر اطلاعات را تایید کند سیستم اطلاعات صحیح را جایگزین می کند و اگر اعتراض کند اعتراض وی در اردیبهشت 89 در پایگاههایی که اعلام می شود، بررسی خواهد شد.

وی گفت: ‌مردم می توانند در مهلت مشخص شده اطلاعات را دوباره اصلاح کنند و رجوع مجدد برای اصلاح داشته باشند و فقط در این فرصت می توانند این کار را انجام دهند.

مدد افزود: در اردیبهشت 89 مکان پایگاهها تعیین و اعلام می شود و خانوارهای جدید یا اطلاعات افراد فوت شده میتواند در این پایگاه درج شود.

وی گفت: مردم می توانند هر تغییراتی را در آینده به پایگاه ها ارائه کنند.

رئیس مرکز امار ایران افزود : از اردیبهشت89 حدود یک ماه کار اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار انجام می شود.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
جمعه 103 اردیبهشت 21
امروز:   39 بازدید
دیروز:   31  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com