سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  


 

مایکروسافت 9 سپتامبر با ارائه یک به روزرسانی، حداقل هشت باگ امنیتی موجود در سیستم عامل ویندوز و دیگر نرم افزارهای تولید این شرکت را اصلاح کرد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا ،این به روزرسانی که «خطرناک ترین» باگ های مایکروسافتی را پوشش می دهد، کارکردی دارد که هکرها می توانند با بهره گیری از آنها به رایانه کاربران نفوذ کنند و در این روند نیازی نیست که هکرها کمکی از سوی کاربر دریافت کنند؛ یا این میزان اندک است.
در این اصلاحیه خصوصاً پنج آسیب پذیری مربوط به graphics device interface ویندوز ترمیم شده است. این نرم افزار که به اختصار GDI نامیده می شود، برای رندر کردن نوع خاصی از تصاویر کاربرد دارد.
به گزارش واشنگتن پست در صورت اصلاح نشدن این باگ ها، هکرها فقط از طریق متقاعد کردن کاربر به بازدید از یک وب سایت آلوده یا هک شده با استفاده از Internet Explorer، می توانند به رایانه کاربر رخنه کنند.
کارشناسان امنیتی توصیه کرده اند که کاربران حتماً هر چه سریعتر این اصلاحیه را بارگذاری کنند.
به گزارش واشنگتن پست با اشاره به آخرین باری که مایکروسافت یک اصلاحیه امنیتی برای GDI منتشر کرد، اعلام نمود که بزهکاران سایبر دو روز پس از عرضه آن، از این باگ برای دست زدن به کارهای مجرمانه استفاده کرده اند.
دیو مارکوس (Dave Marcus) مدیر تحقیقات امنیتی McAfee Avert Labs در این باره می گوید: «اگر من آدم بدی باشم، در اسرع وقت مهندسی معکوس را بر این patch پیاده می کنم.»
وی با تاکید بر اینکه حفره های GDI یک خطر عمده برای آن دسته از کاربران اینترنت اکسپلورر که این اصلاحیه ها را به کار نگرفته اند محسوب می شود، گفت که آسیب پذیری مولفه های ویندوز ممکن است برای دست بردن در دیگر نرم افزارهای مایکروسافت نیز کاربرد داشته باشد

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
امروز:   3 بازدید
دیروز:   8  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com