سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
دانشمند رابرای دانشش بزرگ بشمار و درگیری با وی را واگذار [امام کاظم علیه السلا]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

دوشنبه 89 فروردین 23  9:2 صبح

کشف عناصر حیات در یکی از اقمار زحل

مطالعات انجام شده بر داده‌های فضاپیمای کاسینی-هویگنز نشان می‌دهند که انسلادوس، یکی از اقمار سیاره زحل، دارای مقادیر زیادی یون منفی ملکول آب در لایه‌های یخی خود است.

به گفته پروفسور اندرو کوتس، نویسنده اصلی مقاله‌ای که اخیرا در رابطه با این کشف جدید منتشر شده، در حالی که وجود آب بر زیر یخ‌های سطحی انسلادوس عجیب

کشف عناصر حیات در یکی از اقمار زحل

مطالعات انجام شده بر داده‌های فضاپیمای کاسینی-هویگنز نشان می‌دهند که انسلادوس، یکی از اقمار سیاره زحل، دارای مقادیر زیادی یون منفی ملکول آب در لایه‌های یخی خود است.

به گفته پروفسور اندرو کوتس، نویسنده اصلی مقاله‌ای که اخیرا در رابطه با این کشف جدید منتشر شده، در حالی که وجود آب بر زیر یخ‌های سطحی انسلادوس عجیب به نظر نمی‌رسد اما این یون‌های تازه کشف شده که زیاد هم دوام ندارند، شاهد دیگری برای اثبات وجود یک اقیانوس از آب مایع در زیر لایه یخی انسلادوس که تمام سطح این قمر را پوشانده به حساب می‌آیند و هر جا آب، کربن و انرژی وجود داشته باشد شرایط وجود حیات نیز وجود دارد. اما به گفته وی آنچه دانشمندان را متحیر ساخته، میزان بسیار بالای این یون‌ها در قمر انسلادوس است.

 

 دستاوردهای علمی اخیر بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان آزمایشگاه علوم فضایی مولارد وابسته به دانشگاه لندن بر روی تصاویر و داده‌های فضاپیمای کاسینی-هویگنز ناسا به دست آمده است. این فضاپیما در ماه‌های نخست ماموریت خود به دور سیاره زحل ستونی از ابری را شناسایی کرده بود که منشا آن فوران‌های بخار آب و ذرات یخی از سطح قمر بودند. در سال 2008 کاسینی-هویگنز با پرواز به سوی این توده ابرمانند این اطلاعات را به زمین مخابره کرد.

 

پیش از این، علاوه بر زمین، دنباله‌دارها و همچنین تیتان، قمر دیگر زحل تنها اجرام سماوی در منظومه شمسی محسوب می‌شدند که در آنها یون‌های منفی ملکول آب وجود دارد. بر روی سطح زمین، این یون‌ها در مکان‌هایی که آب مایع در جریان است، به وفور یافت می‌شوند.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 23
امروز:   2 بازدید
دیروز:   103  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com