سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل school
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   شهید کاظمی  

پنج شنبه 88 اسفند 20  9:14 صبح

ایران، مقام اول المپیاد بین المللی نجوم

تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اخترفیزیک ایران با دریافت چهار نشان طلا ، دو مدال نقره و یک مدال برنز موفق به کسب مقام اول سومین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک شد.

مراسم اختتامیه المپیاد و اعطای مدال‌ها، با حضور دکتر محسن پور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دکتر حداد عادل، رییس کمیسون فرهنگی مجلس و رییس المپیاد جهانی نجوم در هتل المپیک پایان یافت.بعد از ایران، تیم المپیاد نجوم هند با کسب دو نشان طلا، دو نشان نقره و یک نشان برنز به مقام دوم المپیاد دست یافت.

بنابراین ‌سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک که با حضور 20 کشور از 25 مهرماه تا چهارم آبان ماه در تهران برگزارشد، روز دوشنبه رسماً به کار خود پایان داد.

سومین المپیاد بین‌المللی نجوم و اخترفیزیک از یکشنبه هفته گذشته با شرکت 20 تیم دانش‌آموزی از کشورهای «بلاروس»، «اندونزی»، «لهستان»، «بنگلادش»، «یونان»، «برزیل»، «لیتوانی»، «تایلند»، «سریلانکا»، «کره جنوبی»، «هند»، «کامبوج»، «اسلواکی»، «بولیوی»، «صربستان»، «رومانی»، «قزاقستان»، «چین»، «اکراین» و «ایران» در تهران برگزار شد.

چهارمین دوره المپیاد جهانی نجوم سال آینده در چین برگزار می‌شود.

 

پیام رئیس جمهور در حاشیه دیدار با شرکت کنندگان سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک:

رییس‌جمهور گفت: برگزاری المپیادها فرصت بسیار ارزشمندی است تا دانشمندان جوان با افق نگاهی بالاتر و والاتر از خودخواهان و سلطه‌طلبان و بداخلاقان دور هم جمع شوند و برای ساختن آینده بشریت همفکری، همراهی و همدلی کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز دوشنبه در دیدار با شرکت کنندگان در سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ـ که به میزبانی تهران از 25 مهرماه تا 4 آبان‌ماه و با حضور 20 کشور برگزار شد ـ با ابراز خرسندی از حضور در جمع این دانشمندان جوان اظهار کرد: خداوند انسان را بیهوده نیافریده است. خداوند متعال تمام جهان را در راستای تعالی و کمال انسان قرار داده و برای انسان خلق کرده و برای انسان دو ماموریت بزرگ قرار داده است؛ ماموریت اول انسان شناخت خود و خدا و تلاش برای خدایی زندگی کردن است. خداوند انسان را خلق نکرد که در کینه، جنگ و دشمنی با یکدیگر زندگی کنند. خداوند انسان‌ها را خلق کرد که با تلاش و از طریق علم و عمل صالح، اسماء الهی را در خود متجلی کند. انسان می‌تواند جانشین خدا در جهان باشد. یعنی می‌تواند اسماء الهی مثل علم، حکمت، خلاقیت، رأفت و بقیه اسماء الهی را در خود شکوفا کند. خداوند استعداد خدایی شدن را در دل تک تک انسان‌ها قرار داد و از انسان‌ها خواست با تلاش و مجاهدت، خدایی شوند.

 

وی دومین ماموریت انسان را ساختن یک زندگی زیبا، پرنشاط و سرشار از عشق و محبت و دوستی در سراسر زمین عنوان کرد و ادامه داد: خداوند جهان هستی را در خدمت انسان قرار نداد تا انسان در آن در جنگ و کینه‌ورزی زندگی کند. وضعیت امروز زندگی بشر هدف از آفرینش نیست، بلکه انسان خلق شد با تلاش و همدلی در جهان، یک جامعه پیشرفته و سراسر صلح و برادری و سرشار از عدالت برپا کند؛ جامعه‌ای برای یاری انسان‌ها، کمال انسان‌ها و رسیدن به قله اوج آن یعنی خدایی زیستن.

 

رییس‌جمهور گفت: تحقق این دو هدف و ماموریت جز از طریق علم امکان‌پذیر نیست. علم راه خدایی زیستن و راه برپا کردن حیات طیبه انسانی در سرتاسر زمین است و خداوند بزرگ، علم را وسیله‌ای برای تحقق این اهداف در اختیار انسان قرار داد.

وی با بیان این‌که " یکی از زیباترین و سازنده‌ترین رشته‌های علوم، علم نجوم است که هم به شناخت خداوند و انسان کمک می‌کند، هم به گسترده کردن افق نگاه انسان‌ها" گفت: شما در علم نجوم در گام اول به عظمت خلقت پی می‌برید و بلافاصله به عظمت انسان و این‌که چرا انسان بالاتر از سایر موجودات عالم است و بلافاصله به عظمت خداوند که خالق انسان و تمام موجودات است و من به شما تبریک می‌گویم که رشته‌ نجوم و فیزیک را برای کار علمی انتخاب کرده‌اید.

 

وی از حاضران در این نشست به عنوان دانشمندانی جوان یاد کرد و در بیان درخواستی از آن‌ها گفت: دوستان من چیزی که طی هزاران سال بشر تجربه کرده مطلوب او نبوده و وقتی به گذشته و تاریخ نگاه می‌کنیم حوادث ناگوار، دشمنی‌ها، خونریزی‌ها، توسعه‌طلبی‌ها، تحقیرها و چپاول‌ها زندگی را بر بشر تلخ کرده است، در حالی که خداوند ما را برای یک چنین زندگی نیافریده است. ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا آینده‌ روشن و زیبایی را در جهان برپا کنیم. آینده متعلق به شماست؛ شما جوانان و دانشمندان جوان در سراسر جهان. شما باید آینده را آن‌گونه که شایسته است بسازید و ساختن آینده از طریق همکاری، همدلی، مهرورزی و کار مشترک علمی امکان‌پذیر است. برگزاری المپیادها فرصت بسیار ارزشمندی است تا دانشمندان جوان با افق نگاهی بالاتر و والاتر از خودخواهان و سلطه‌طلبان و بداخلاقان دور هم جمع شوند و برای ساختن آینده بشریت همفکری، همراهی و همدلی کنند.

 

احمدی‌نژاد خطاب به این جوانان گفت: مطمئن باشید که آینده‌ای زیبا در انتظار است و نسل‌های جوان ملت‌ها قادر هستند با عزم، با علم و با ایمان و با تلاش این آینده زیبا را برپا کنند.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، تعدادی از مسوولان برگزاری المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک از جمله سرپرست وزارت آموزش و پرورش سخنرانی کردند. این مراسم در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری واقع در پاستور برگزار شد و اعضای تیم‌های شرکت کننده در این مراسم با رییس‌جمهور عکس یادگاری گرفتند.

 

منبع : سایت نجوم ایران

به گزارش سایت نجوم ایران از ستاد برگزاری سومین المپیاد بین اللملی نجوم و اخترفیزیک 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
دوشنبه 103 اردیبهشت 24
امروز:   17 بازدید
دیروز:   81  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
لوگوی خودم
مدرسه راهنمایی شهید کاظمی جوجیل                           school
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com